Om mig - Riksdagskandidat för Miljöpartiet de Gröna i Sjuhäradsbygden - Maila gärna.

tisdag, juli 03, 2007

Nej, jag bara gissade

För några dagar sedan kommenterade jag kristdemokraternas kongress och abortmotståndarnas snöpliga nederlag. Och nej, jag bara gissade =)

Får man gissa att fundisarna kommer stödja något annat parti i nästa valrörelse?
Nu rapporteras det om planer på att bilda ett nytt antiabortparti (DN/SvD). Kristdemokraterna klagar nog inte, äntligen en chans att slippa frågan och de som envisas med att driva den.

Och kan ett antiabortparti ta sej in i riksdagen eller rubba maktbalansen? På A svarar jag knappast och på B svarar jag kanske. Det är bara att kika tillbaks på KdS och sjuttitalet. Partiet låg kring 1,5% men fick ändå de borgerliga partierna att gå ut i kampanjen "rösta borgerligt" eller vad den nu hette.

Men jag tror ändå inte Göran Hägglund är speciellt ledsen idag.

Inga kommentarer: