Om mig - Riksdagskandidat för Miljöpartiet de Gröna i Sjuhäradsbygden - Maila gärna.

torsdag, juli 05, 2007

Kampanjaren strikes back

Sommar i Borås betyder sommartorsdagar som i sin tur betyder miljöpartister på stan utdelandes flygblad om schysst grön politik. Kvällen innebar även något av en comeback som utåtriktad kampanjare, och man känner verkligen hur peppande (om än något läskigt) det är att vara ute och träffa folk i sin roll som politiker. Efter valrörelsen följde en lång vinter och stiltje vad gäller kampanjandet.

Jag, Eva, Lise och mot slutet även Agnes vandrade runt på stan i några timmar. En del verkade förvånade över att se politiker på gatorna annat än i valtider, många brydde sej inte alls, rätt många tog våra flygblad och en del log faktiskt lite extra när de såg vilket parti vi företrädde. Det kändes bra.

Ingen fräste något om bensinpriset, onekligen en framgång jämfört med hur det lät förra året. Klimatdebatten har uppenbarligen satt sina spår.

5 kommentarer:

Tony sa...

Åh, vad kul och härligt det låter! Nästa torsdag är jag på Gotland, men om två torsdagar vill jag följa med, om jag får.

Hälsningar Tony

Johan sa...

har påven lustig mössa? röstar villastan på moderaterna? kommer sossarna begära återremiss? är tony varmt välkommen till borås för att kampanja?

Emma sa...

Hur var det med vargen-kommentarerna?

Bra att ni mellanvalskampanjar.

Johan sa...

här brukar inte folk fråga om vargar, värre är det oppe i dalsland.

det är ganska kul att se folks reaktioner, säkert är att de flesta inte väntar sej att se politiker nu :)

josh lyman sa...

Om två torsdagar lovar jag att inte lämna VO