Om mig - Riksdagskandidat för Miljöpartiet de Gröna i Sjuhäradsbygden - Maila gärna.

torsdag, juni 28, 2007

Sista mötet innan sommaren (?)

Idag var jag på mitt andra möte med hälso- och sjukvårdsnämnden. Politikområdet är komplext och jag är ny. Men lär mej hela tiden. Idag diskuterade vi bland annat den tydligen eviga följetången Galatheakliniken och under lunchen fick jag höra något så underhållande som en friskoledebatt mellan två sossar. Dessutom har jag förstått skillnaden mellan primärvårdsområden, hälso- och sjukvårdsnämndernas områden och valkretsar. Jag gillar nog primiärvårdsområdena bäst. Rent geografiskt alltså.

En dag kan bjuda på mycket underligt.

1 kommentar:

Tony sa...

Vi får se till att ordna ett möte med Hälso- och sjukvårdspolitikerna i HSN 6 och 8- området snart...