Om mig - Riksdagskandidat för Miljöpartiet de Gröna i Sjuhäradsbygden - Maila gärna.

onsdag, juni 27, 2007

Kristdemokraterna är antikrist

I landets pingstförsamlingar samlar man sej kring kaffeborden. Det har talats mycket om det på sistone, att församlingens gamla parti håller på att bli antikrist! På regeringsmaktens altare kan man uppenbarligen offra det mesta. Tecknen i skyn blir bara fler och fler.

  • Ett valresultat på 6,59% förra året - nästan odjurets tal 6,66!

  • Ett sällsynt velande i abortfrågan. Snart kommer väl Göran Hägglund och de andra tillåta abort på redan födda.

  • Regeringsbröderna vill tillåta både den ena och den andra att gifta sej. Nog för att gamle Alf var ute och röt, men vad hjälpte det?

  • Dessutom har nämnde partiledare numer svarta glasögonbågar!

    Slutsatsen kan bara bli en kring kaffeborden. Antikrist närmar sej. Det är dags att sätta stopp. Med dessa slutsatser i tankarna packar man nu handlingarna och biblarna inför helgens riksting med kristdemokraterna.

    Synd att jag har möte i morgon och jobbar på fredag, hade annars varit ganska kul att kika på SVT24-sändningarna. Noterar när jag kikar på programmet att rikstingsfesten saknar utsatt sluttid. Det har till och med miljöpartiet när vi kongressfestar, åtminstone en formell sluttid.

    Återstår bara för mej att önska ett gott riksting =)
  • 3 kommentarer:

    Heiti Ernits sa...

    haha...intressant vinkling =)

    Tony sa...

    Hahahaha, en fantastisk redogörelse, Johan!

    Hälsningar Tony, som nog kommer slänga en titt emellanåt, då jag har semester och kan göra vad jag vill under dagen...

    Knivlisa sa...

    Hej, jag länkade till detta inlägg på en facebookgrupp: "Facebook är Antikrist".

    Kolla gärna, om du har facebook. Om du inte vill ha den länkad tar jag givetvis bort den.