Om mig - Riksdagskandidat för Miljöpartiet de Gröna i Sjuhäradsbygden - Maila gärna.

torsdag, maj 03, 2007

Räkningen är på väg

I morgon fredag lägger FN:s klimatpanel fram sin tredje stora rapport (DN). Den tredje rapporten kommer bland annat innehålla beräkningar av vad det kommer kosta mänskligheten att åtgärda klimatproblemen. Räkningen är, så att säga, på väg.

Undrar ifall statsministern och miljöministern, som vanligt, kommer kommentera alltsammans med att vi i Sverige redan är så duktiga att det inte finns någon större anledning till oro eller åtgärder här hos oss?

2 kommentarer:

Anne-Marie Ekström sa...

Nu var du väl inte riktigt rättvis.
Välkommen förresten på måndag till Högskolan kl 18.30 då folkpartiet pratar klimathot. Om du inte ska gå på fotboll förstås. Missade att kolla innan jag la mötet. Klantigt eller hur?

Johan sa...

med tanke på att jag är sporthatare tycker jag att det är helt ok att lägga möten då ;) fast vi la medveet ett internt möte på tisdagen istf måndagen med tanke på den där fotbollen.

och tja, kanske inte helt rättvis. men man får ju det intrycket, sen betvivlar jag inte att just Carlgren vill göra mer. men han företräder ju hela regeringen, och då blir det värre.