Om mig - Riksdagskandidat för Miljöpartiet de Gröna i Sjuhäradsbygden - Maila gärna.

söndag, maj 06, 2007

Gruff...

Jaha, så står man med i lokalavisen som en av alla dessa politiker med familjeband till politiken (flickvän). Ett ambitiöst reportage omfattande 180 namn (finns ej på nätet, än?). Faktiskt ganska intressant läsning med alla föräldrar, barn, makar, flickvänner etcera. Fast jag blev inte politiker för att få läsa om mitt privatliv i tidningen. Så därmed nog sagt om det.

Men jag funderar en del på det faktum att så många som är politiskt aktiva har politiskt aktiva föräldrar. Så är inte fallet i min familj. Nog för att min farmor varit sekreterare i Tranemo finska socialdemokrater eller något sånt, men politik har alltid varit ett främmande hantverk för mina föräldrar och partipolitik har aldrig varit något större samtalsämne därhemma. Jag klev in på banan på egen hand.

3 kommentarer:

Johanna Falk sa...

De verkar inte vara intresserade om vilka mina föräldrar var iaf. Tack för det!

Tycker de borde göra samma reportage om diplomatvärlden, eller nån annan branch.

Joakim Larsson sa...

Shit. Hur visste lokalblaskan sånt? Alltså hur lätt är det att hålla ordning på divers relationer som inte står i folkbokföringen? Alltså föräldrar är ju lätt att hitta, men att hålla reda på nuvarande respektive!

Anders Wallner sa...

Dessutom känns ju kärleksrelationer ganska irrelevanta i sammanhanget... Jag kan förstå poängen med att granska familje- och släktband, och då huruvida vi har en partipolitisk "klass" i samhället, men att folk träffar varandra och blir kära inom politiken är ju inte konstigare än att säg, skådespelare och läkare träffar varandra inom yrket.

(När skulle man hinna träffa någon annan grupp människor?)