Om mig - Riksdagskandidat för Miljöpartiet de Gröna i Sjuhäradsbygden - Maila gärna.

tisdag, maj 01, 2007

Det är till att vara en populär dag

Snart sagt alla gillar första maj. Första maj är nästan lika populärt som det är att tala klimat nuförtiden.

På tal om ledighet på första maj.... Det är något jag mest upplevt som student. På den tiden jag knäckte extra som industriarbetare var inte ledighet på första maj något självklart. Och fortfarande gästspelar jag som omvårdnadspersonal ibland, där är första maj en arbetsdag som ligger i schemat som alla andra, låt vara med helg-ob.

Så första maj kanske egentligen är en studenternas dag? Eller vänta nu, den var kanske igår?

3 kommentarer:

Magnus Persson sa...

Jo, studenterna är nog mest bakfulla idag. :P

Anonym sa...

Till och med kossorna tycks gilla 1 maj. när de får gå ut igen och blajja ned våra gröna ängar.

Allt är som det skall vara.

Anders Wallner sa...

Jag börjar känna mig mer och mer ensam på "inte gilla 1 maj"-bänken.