Om mig - Riksdagskandidat för Miljöpartiet de Gröna i Sjuhäradsbygden - Maila gärna.

onsdag, maj 02, 2007

Bloggosfären, ett potentiellt hot?

Bloggosfären i allmänhet och Carl Bildts lilla hörna av den i synnerhet är fortsatt populär att diskutera.

Nog för att de (förmodar jag anonyma) kommentarerna på Bildts blogg är fullständigt vansinniga, men jag tycker ändå paniken är något överdriven. Att de är skit framgår ju klart och tydligt ändå.

Jag tycker inte det är hela världen ifall utrikesministern inte håller ordning på varenda kommentar på sin blogg. Då tycker jag utrikesministerns affärer och affärsintressen här och där är värre. Mycket värre.

Märkligt att dessa gamla journalister ofta upprörs av bloggosfären.

1 kommentar:

Tony sa...

Fast egentligen är det ju inte så märkligt... Om bloggosfären skulle slå igenom i samhället i stort, skulle de där gamla journalisterna riskera att bli arbetslösa, eller?

Jag menar, vi som följer Bildts bloggande delges ju information lika snabbt (och betydligt bekvämare) som de journalister som står och bevakar ingången till UD...