Om mig - Riksdagskandidat för Miljöpartiet de Gröna i Sjuhäradsbygden - Maila gärna.

söndag, april 15, 2007

Ur garderoben (3/5)

Jag är riktigt kass på att lämna tillbaks låneböcker i tid och åker således på förseningsavgifter rätt ofta. I dagsläget är jag skyldig biblioteket 99 kronor. Gränsen för när kortet spärras är numer 100 kronor. Men jag ska betala alltihop, när regeringen ger oss studenter vettiga ekonomiska villkor eller närhelst det finns ett överskott i min egen budget =)

Fast när jag själv sommarjobbade på biblioteket i slutet av 90-talet stötte jag på en låntagare som ofta var försenad med sina böcker, eftersom han ville ge pengar till biblioteket. Jag vet inte ifall han verkligen menade det, kanske han bara var slarvig. Undrar förresten vart förseningsavgifterna går, ska nog fråga nån ansvarig politikerkollega vid tillfälle.

Kolla även tidigare lik i garderoben.

1 kommentar:

Henrik sa...

Jag har för mig att jag har hört en bibliotekschef i Lund undgöra sig över att de fick in mindre i förseningsavgifter efter att de hade byggt ut servicen i systemet. Det borde innebära att förseningsavgifterna går in ganska direkt, men jag är inte säker på det även om det känns som om jag borde veta sådant...