Om mig - Riksdagskandidat för Miljöpartiet de Gröna i Sjuhäradsbygden - Maila gärna.

onsdag, april 25, 2007

Medlemsmöte ikväll

Ikväll har vi medlemsmöte med mp-Borås, temat är i huvudsak kongressfrågor. Det är bara tre veckor kvar till kongressen, där det bland annat ska väljas ny partisekreterare och sannolikt en till stora delar ny partistyrelse. Partistyrelsen har lagt tre propositioner, om statliga företag, internationell klimatpolitik och Sveriges framtida indelning i regioner. Sen finns det i vanlig ordning en hel massa motioner.

Kongressen ska i år pröva på påverkanstorg som huvudsaklig debattform, efter ett beslut på förra kongressen. Men beslutet var något oklart och en del vill inte alls se något påverkanstorg. Förmodligen lär det väl bli påverkanstorg, men onekligen är det lite spännande att kongressen mycket väl kan inledas med en två timmar lång diskussion om hur vi ska ha kongress.

Mp-Borås får i år för första gången skicka två ombud, jag hoppas vi kommer utnyttja de två röstkorten klokt.

Själv åker jag i min egenskap av riksvalberedare, så min roll är väl främst att lobba och lyssna in och inte så mycket att agitera. Men eftersom jag är en talarstolsvän kan det kvitta just den här kongressen.

Inga kommentarer: