Om mig - Riksdagskandidat för Miljöpartiet de Gröna i Sjuhäradsbygden - Maila gärna.

fredag, april 06, 2007

Konstiga Johan.

Utmaningen kom för några veckor sedan och nu är jag redo att ge svar. Tack Anna.

Jag ska alltså skriva sex saker om mej som är konstiga. Emellertid kan man ju fråga sej vad som konstigt eller ej. Döm själva.

1) Mina cd-skivor och 7"-singlar är mycket noggrant sorterade i bokstavsordning och internt hos varje akt i kronologisk ordning. LP-skivorna ska inom kort gå samma väg.

2) Börjar gärna läsa tidningar, tidningsartiklar eller för den delen politiska handlingar från mitt i eller slutet.

3) Kollar ofta ifall bokstäverna i ett ord eller en mening går att ordna i grupper om två eller tre. Ord/meningar som går att ordna i grupper om två är de absolut bästa. T.ex Bo BD yl an eller St er eo.

4) Ifall jag inte börjar läsa mitt i så läser jag ändå sällan rubriker eller ingresser (brödtexter kallade jag det först, tack Joakim) på artiklar, då jag anser att de oftast är missvisande. Vilket innebär att jag ibland halvvägs in i en artikel inte fattar vad artikeln handlar om.

5) Mina avgångsbetyg från grundskolan bestod nästan bara av 2:or eller 4:or. Ett fåtal 3:or och 5:or. Och till er ungdomar som nu frågar sej hur gammal den där Johan egentligen är kan jag säga att vi 81:or var de sista som gick ut med sifferbetyg från grundskolan.

6) Läser varje dag nyheter hos DN, SvD, SVT, lyssnar av vad P1 morgon och Studio Ett handlat om samt läser Borås Tidnings pappersupplaga. Om jag skulle missa något av detta känner jag mej oinsatt och kan bli lätt panikslagen. Nästan. Nån som vet en avvänjningsklinik för nyhetsknarkare?

Den som känner sej manad får gärna ta vid efter mej och skriva konstiga saker på sin egen blogg, tipsa om att ni gjort det!

Och den som gillade att läsa konstiga saker om mej uppmanar jag även att kolla när jag långsamt plockar fram mina lik ur garderoben. Finns än så länge i en första och andra utgåva.

5 kommentarer:

Joakim Larsson sa...

Brödtexten hoppas jag väll du läser! Utan rubriker och brödtext blir det typ... bildtext och ingress kvar..

och det är det bästa sättet att sortera skivor på! Även om jag hade mina i känslomäsig/genre ordning i något år.. men andra fick så svårt att hitta saker.

Johan sa...

attans, ingress. då får jag väl ändra det då. tack!

känslomässig ordning? huvaligen :)

Joakim Larsson sa...

kändes lite High Fidelity

sis johanna sa...

men du, jag delar också upp ord!! gör du också det? var helt besatt ett tag. något undermedvetet som vi fått med oss från vår barndom? jag gillar också ord som är delbara med två men även ord som jag ska sätta en trevlig bokstav själv i mitten som abs o lut. ok, synat för många vodka flaskor. :)dessutom gillar ja när alla bokstäver i hela meningar är delbara med två. eller när man kan låna bokstäver från andra ord. psyko?!

Johan sa...

johanna. oj. att du oxå var en orddelare och ordfilosof visste jag inte. märkligt. kan det ha varit så att vi vid något tillfälle i det förflutna kom att prata om orddelning eller möjligen hörde några andra göra det och sedan sökte vidare på egen hand?

eller oxå är det en slump.