Om mig - Riksdagskandidat för Miljöpartiet de Gröna i Sjuhäradsbygden - Maila gärna.

tisdag, april 24, 2007

Får Sjuhäradsbygden sin andra partiledare?

Bloggaren Dyslesbisk är ofta, åtminstone så länge har inte skriver om ekonomi, en tämligen klok liberal.

"Vem som helst, men inte Jan Björklund! Jag är, till skillnad från Dennis, aktiv medlem i folkpartiet, tillika masochist, så jag kan ha gott fog att engagera mig. Jan Björklund skulle, som bekant, inte dra sig för att införa dödsstraff från årskurs tre om han visste att det skulle göra honom till partiordförande. Synd på barnen, tycker jag."
Mediabruset ger dock vid handen att Björklund ligger mycket bra till. Fast måhända har rapporteringen låtit sej påverkas av att den andra favoritkandidaten, Cecilia Malmström, inte velat vara anträffbar under dagen.

Och om någon undrar över rubriken så kommer Janne Björklund från Skene och Sjuhäradsbygden. Men det är väl ungefär det enda som är bra med honom.

3 kommentarer:

ilona sa...

hmm, han är rätt bra på att dansa också.

Med hälsningar från Uppsala där två av fyra kommunalråd i opposition är från Borås, dock ingen från Mark.

Johan sa...

han är väl en officer och gentleman ;)

intressant! nu ska vi se. du själv. men vad jag vet är varken niklas malmberg eller lena hartwig från borås? vem är det då?

Ilona sa...

Jan Ask, som precis som jag dessutom har en stol på Borås Arena.