Om mig - Riksdagskandidat för Miljöpartiet de Gröna i Sjuhäradsbygden - Maila gärna.

torsdag, april 12, 2007

Bor jag mitt i ett sd-fäste?

Såg lite statistik över hur det gick för Sverigedemokraterna runtom i landet. Sjuhärad var deras bästa valkrets i Västsverige. Man blir ju mörkrädd.

Nu släpps Sverigedemokraterna, i form av den alltid lika välklädde partiledaren, in i en debattstudio (som visserligen har väldigt få tittare). Jag tror det är på tiden, faktiskt. Även ifall det känns konstigt. Men inte tror jag, som DN, att två framträdanden i TV8 kan skapa något medialt genombrott. För att få ett sådant krävs väl ändå tittare...?

Jag undrar när våra lokala sd-märkta fullmäktigemedlemmar kommer våga sej på en debattomgång i talarstolen. Än så länge har de nöjt sej med att avge kortare röstförklaringar från densamma. Men inte nappat ens när de bjudits in till debatt.

Å andra sidan säger väl talesättet att har man ingenting att säga kan man lika gärna hålla tyst.

Inga kommentarer: