Om mig - Riksdagskandidat för Miljöpartiet de Gröna i Sjuhäradsbygden - Maila gärna.

fredag, april 27, 2007

Bjuds det på tårta på 68:an idag?

Återigen får man väl gratulera sossarna till utmärkta opinionssiffror.

Man kan även konstatera att moderaterna fortfarande ligger bra till, att vänstern rasar allt längre ner och att miljöpartiet ligger på det vanliga 5-6-komma-nånting-resultatet.

Det är inte lätt för vänsterpartiet att vara i opposition samtidigt som sossarna, liksom det är problematiskt för de borgerliga småpartierna att hävda sej gentemot moderaterna.

Gissar på att vi kommer få se ett och annat utfall mot sossarna från vänsterns förstamajtalare, liksom en del borgerlig kannibalism från småpartierna på den sidan. Allianssamarbetet hotas av sådana här siffror för småpartierna. Är övertygad om att de alla värderar partiets riksdagsplatser betydligt högre än sammanhållningen i La Allianza.

2 kommentarer:

Anonym sa...

När var skillnaden mellan en regering och oppositionen så stor som nu? Ok, det har väl hänt när S varit i regeringsställning, men jag menar att man då får räkna i S + ev stödpartier.

/MKt_undrande

Johan sa...

samarbetspartier om jag får be.

nånstans läste jag att vi får gå tillbaka till augusti 94 för att hitta ett läge med så stor skillnad. men jag vet inte riktigt. regeringen har en lång uppförsbacke framför sej.