Om mig - Riksdagskandidat för Miljöpartiet de Gröna i Sjuhäradsbygden - Maila gärna.

torsdag, mars 22, 2007

Nördarnas och politikelitens lill-julafton


Tydligen engagerar inte Perssondokumentärerna "vanligt folk". Men bloggosfären, politiska kommentatorer, media och statsvetarstudenter går alla upp i brygga av pur upphetsning och försöker ha en åsikt. Jag är inget undantag. Spännande!

Själv tycker jag oxå det är kul att frågan de fem nyanserna av grått helst talar tyst om - alltså EMU - blir nyhetsstoff igen. Både DN och SvD har långa artiklar med EMU i fokus.

De fem nyanserna av grått påminns smärtsamt om valförlusten 2003 och ångrar antagligen återigen dumheten att utlysa folkomröstning. Vi andra ler och minns när vi fick känna att vi var på den vinnande sidan.

6 kommentarer:

FredrichL sa...

Johan, vet hut ;)
NU gör du nästan samma sak som borgarna körde under valet, du vet "Vänsterkartellen"

Johan sa...

angående fem nyanser av grått? ;)

Joakim Larsson sa...

5 bara?

Anna Röd sa...

Jag har använt euro hela helgen. Jag gillar inte mynten, de är jobbiga.

Anonym sa...

Dessutom är det ingen som vet hur det ska uttalas, "euro" alltså. Engelska verkar vara den vanligaste varianten i Sverige, vilket är kul med tanke på att England ju verkligen inte är med i EMU.

Men, Persson...vilken otroligt rolig person. När han självbelåtet myser, helt utan tanke på hur det kan uppfattas av andra, det är äkta TV det :D

Blir till att bränna ut på DVD.

MKt_trööööttttt

Johan sa...

Peter Eriksson brukade gilla att kalla euron för "ojrå"