Om mig - Riksdagskandidat för Miljöpartiet de Gröna i Sjuhäradsbygden - Maila gärna.

fredag, mars 16, 2007

Kommunikatören

En fullmäktigekollega frågade igår ifall jag kunde säga något utan att vara ironisk. Vad svarar man på sånt? Bägge svaren och ett efterföljande leende känns nog så lockade ;)

Men allvarligt talat. Jag vet inte. Jag gillar att använda mej av humor och ironi (huruvuda jag sen är rolig får någon annan bedöma). Världen är vansinnig men jag iakttar den hellre med galghumor och ett hånflin än ilska och alltför hårda ord. Gör det mej mindre seriös? Jag tycker inte det. Däremot mår jag kanske bättre. Fast det är naturligtvis en smaksak. Somliga av fullmäktiges talare behöver kanske lite mer ilska och jävlaranamma - somliga mindre. För egen del trivs jag rätt bra.

3 kommentarer:

Lars sa...

HAHAHA...hrrm...har svårt att se dig som en galghumorperson faktiskt (iaf vad jag har hört hittills), men galghumornivån är väl ganska låg i ert kommunfullmäktige :P. Jag borde ha tal där nån gång. Då ska de få höra på galghumor, haha.

Anonym sa...

Själv skulle jag aldrig drömma om att vara ironisk i ett så gravallvarligt sammanhang som Kommunfullmäktige. Fy skäms din spjuver!

Lennart Andreasson

Johan sa...

måhända har lars sammanfattat alltsammans ;)

lennart, jag skäms! men utlovar varken bot eller bättring.