Om mig - Riksdagskandidat för Miljöpartiet de Gröna i Sjuhäradsbygden - Maila gärna.

torsdag, mars 29, 2007

Federley går vidare

Den minst sagt entusiastiska Fredrick Federley intervjuas av Svenskan inför sin sorti från ordförandeskapet i Centerns Ungdomsförbund.

"Mest nöjd är han med den ”särställning” CUF uppnått i svensk politik.
–Inget annat ungdomsförbund har haft ett sådant inflytande över partiet och politiken, i alla delar."
Nog för att det är lätt att bli hemmablind. Men jag tycker nog att Grön Ungdoms inflytande i miljöpartiet slår CUF:arnas inflytande i centerpartiet. Sen går det visserligen inte att förneka att just Federley själv och även Annie Johansson blivit mycket framgångsrika unga centerpartister.

Fast om nu CUF är så nöjda med det inflytande de har är det kanske dags att börja dela partiprogram med centerpartiet? Och därmed bli möjliga att rösta på.

Men inte tror jag att CUF fick in 80% av sina krav i centerpartiets valmanifest förra året, inte heller tror jag att CUFs ombudsgrupp är en av de största på centerpartiets stämmor och hur många unga centerpolitiker finns det egentligen runtom i landet? Att döma av vad jag hört får unga centerpartister kämpa en hel del för att komma nån vart i sitt parti. Vilket är synd, då det ofta är trevliga prickar. Om än lite sällsynta.

Å andra sidan kanske jag bara är elak och missunnsam, det ska inte uteslutas.

3 kommentarer:

Lars sa...

Haha, jag vet att jag inte borde, men jag känner mig nästan lite träffad :D.

Johan sa...

det du isåfall ska ta åt dej av är "trevlig prick". men i övrigt, nä, ta inte åt dej.

Anna Röd sa...

Jag undrar varifrån alla dessa rykten kommer ifrån? Jag tror jag har en källa på känn...