Om mig - Riksdagskandidat för Miljöpartiet de Gröna i Sjuhäradsbygden - Maila gärna.

söndag, mars 04, 2007

Bråk i den borgerliga sandlådan

Jan Guillou skriver underhållande i Aftonbluddret om folkpartister och denna alltid lika närvarande Carl Bildt.

"Den folkpartistiska hatkampanjen mot Carl Bildt går snart in på tredje månaden. Det finns ett betydande underhållningsvärde i att se hur de liberala ledarsides- och kulturskribenterna nästan slår knut på sig själva i ivern att bygga ut Bildts syndaregister. Men det är också förbryllande. För även om de liberala drevkarlarna skriver så att det ser ut som om de motiverades av ett rent personligt hat så måste det ändå gälla politik. Här finns en pudel begraven, något som inte är helt lätt att förstå. Jag gör ändå ett försök."
Ett läsvärt försök.

2 kommentarer:

Henrik sa...

Av någon anledning så lästa jag först "Aftonbluddret" som "Aftonludret". Så nu sitter jag och funderar på om det säger mest om mig eller Aftonbladet...

Johan sa...

din tolkning känns helt ok den med ;)