Om mig - Riksdagskandidat för Miljöpartiet de Gröna i Sjuhäradsbygden - Maila gärna.

måndag, mars 05, 2007

Att pensionera sej

Personliga Persson talar ut i DN.

"Göran Persson säger att han kanske inte tillräckligt tydligt utstrålade en vilja att vinna förra årets riksdagsval. Men nu ser han "mycket ljust" på sin egen personliga framtid, och tillförsikten lyser i hans ansikte.

Han ägnar denna vecka åt att ge ett stort antal intervjuer inför nästa veckas partikongress, där han formellt kliver av som ordförande för sitt parti. Han tar emot i sitt arbetsrum på socialdemokraternas riksdagskansli.

- Visst tar jag på mig en del av valförlusten. Jag har gjort min analys och jag har en ganska klar bild av vad som hände."
Jag undrar ifall inte Persson är rätt glad över att få sluta ändå. Och kan man klandra honom? Nä.

Inga kommentarer: