Om mig - Riksdagskandidat för Miljöpartiet de Gröna i Sjuhäradsbygden - Maila gärna.

fredag, mars 09, 2007

Att komma ut som röd-grön

Någonstans gillar jag ändå Maria Abrahamsson på Svenska Dagbladets ledarredaktion.

Skådeplatsen är morgonens nyhetspanel. Maria är kritisk mot regeringens avlyssningshysteri.

Programledaren: Så du hejar på vänstern i den här frågan?
Maria: Ja, vänstern och miljöpartiet. Det gör jag nästan alltid i integritetsfrågor. Men dom har ju sina skäl, de brukar ju finnas i de här registren.

Schysst av henne att lägga till miljöpartiet i listan på integritetskämpar oxå ;)

4 kommentarer:

Heiti Ernits sa...

Lite oväntat =)

Jakop Dalunde sa...

Haha, skön vinkling på varför vi skulle driva frågorna ;)

Tony sa...

Nyhetspanelen är den absoluta höjdpunkten i morgon- TV, och Maria Abrahamsson är alltid intressant att lyssna på. Ofta drar jag en helt annan slutsats än henne, men hon har ett sätt att beskriva tillvaron på som faschinerar, på något vis...

Maria Ferm sa...

Det här var första gången jag höll med henne. Var så pass chockad att jag var tvungen att se reprisen på eftermiddagen :)