Om mig - Riksdagskandidat för Miljöpartiet de Gröna i Sjuhäradsbygden - Maila gärna.

tisdag, februari 27, 2007

Spåkulan på nätet

Nog för att fullmäktige så gott som alltid mest är en transport- och debattsträcka, men det här var väl ändå att ta i?

"De politiska besluten i Ulricehamns kommunfullmäktige publicerades igår på kommunens hemsida innan politikerna tagit besluten. Per Andersén informatör i Ulricehamn hade av misstag lagt ut besluten så som han trodde att de skulle bli."

Nu tror jag iofs inte att Andersén tog fel på något beslut. Och det är egentligen rätt komiskt ;) Kanske en varningsklocka för hur fullmäktigen i allmänhet fungerar rentutav?

2 kommentarer:

Tony sa...

Jadu Johan, här lyfter du en viktig frågeställning. I bland vore det nyttigt om fullmäktige röstade på ett annat sätt än kommunstyrelser och regionstyrelser. I regionen har det hänt en gång, men den gången var det mest i populistiska syften, kändes det som...

Kanske borde man någon gång emellanåt pröva nya mötesformer i fullmäktigeförsamlingarna, för att känna om man kan få mer av delaktighet och processarbete. Det vore kul om fullmäktige inte bara var en transportsträcka...

Linnea Haglund sa...

För att (som vanligt) relatera till mitt eget fullmäktige:

Wow, så ska jag också göra! Börja att lägga upp besluten som jag VET att de kommer att bli. S har ju egen majoritet. Det vore en kul grej för att belysa hur allt är ett spel för gallerierna.

Hade Ulricehamn haft enpartistyre hade jag trott att det var en mediakupp likt den jag borde genomföra ;)