Om mig - Riksdagskandidat för Miljöpartiet de Gröna i Sjuhäradsbygden - Maila gärna.

torsdag, februari 08, 2007

På utflykt i kommersialismens värld

Jag tittar väldigt sällan på teve, dels för att jag tycker det oftast är rätt trist och dels eftersom jag har en liten liten teve som kan vara svår att koncentrera sej framför. Dock har jag kommit att uppskatta SVTs playtjänst. När jag väl tittar på teve är det nästan aldrig på någon av de kommersiella kanalerna, eftersom jag ogillar reklamavbrott. Dock innebär ju det att jag lätt missar när de nån gång sänder något intressant, vilket åtminstone Tv4 gör då och då.

Och nyss insåg jag att de hade sänt en dokumentär om Sverigdemokraterna tidigare ikväll och att jag missat den. Synd. Men eftersom jag är van vid SVT och dess service tog jag för givet att dokumentären väl skulle gå att hitta på nätet. Tv4 har ju ofta legat steget före SVT menar jag. Och till och med ett program som Studio Virtanen går ju att hitta på nätet. Hursomhelst, jag gick till tv4.se. Inte heller där är jag speciellt ofta, eftersom jag ogillar även blinkande reklam.

Efter mycket om och men klickade jag mej fram till deras webbteve. Men där tog det slut. Man var nämligen tvungen att betala för att få titta på den. Jahapp.

Public Service bevisar återigen att de är bäst och mest service-minded. Och det lär nog dröja innan jag orkar engagera mej i att se något på Tv4 igen. För så långsint kan jag nämligen vara ;)

4 kommentarer:

Anders Wallner sa...

Äh, dokumentären var inte så bra. Mest samma gamla vinkel, med SD:s kopplingar till Bevara Sverige Svenskt och hur kriminella deras politiker är.

Rasmus Ling sa...

Jag tyckte ändå det var häpnadsväckande, Jimmie Åkesson sa att partiprogrammet från slutet av 80-talet var det som mest liknade det nuvarande, att skillnaden var marginell. och ingen kunde svara på vad den "svenska kulturen och identiteten" är för något.

Anne-Marie Ekström sa...

TV4 är kommersiellt. De måste få intäkter för att överleva. Sedan kan jag ju tycka att det är lite dumsnålt. Men vad annat får du för 49 kronor, som det kostar i månaden? Få se om jag ändå inte faller i kommersialismens klor. Jag vill gärna se dokumentären även om den är förutsägbar.

Johan sa...

Anne-Marie. Jag är säker på att jag och andra surfare köper tillräckligt från Tv4s annonsörer för att de ska kunna bjuda oss på materialet på nätet :)