Om mig - Riksdagskandidat för Miljöpartiet de Gröna i Sjuhäradsbygden - Maila gärna.

torsdag, februari 08, 2007

Do(m)inans

Nästa vecka äger den årligen återkommande utrikespolitiska debatten rum i riksdagen. Enligt webben ska alla sju partierna delta. Men jag har minsann hört sägas att de borgerliga småpartierna lämnat allt åt Carl Bildt (m). Märkligt må jag säga. Nog för att det är moderaterna som bestämmer, i synnerhet på UD där alla tre ministrarna är m-märkta. Men nog trodde man att de andra borgerliga partierna hade något att säga om utrikespolitiken? Kanske de ändrar sej, den som lever får se.

Fast å andra sidan vill de kanske inte ta risken att få upp en folkpartist som dissar vapenexport, eller kristdemokrat som talar sej varm för högt bistånd och en centerpartist som... eller nej. Just centerpartiet vore nog okej när jag tänker efter :)

Jag önskar miljöpartiets nyvalda riksdagsledamot Bodil Ceballos lycka till i debatten!

Inga kommentarer: