Om mig - Riksdagskandidat för Miljöpartiet de Gröna i Sjuhäradsbygden - Maila gärna.

söndag, februari 04, 2007

Att ha en meningsfull fritid

Dagen har helt och hållit gått i miljöpartiets tecken. Smått tragiskt måhända - men jag har haft det riktigt trevligt. Dagen inleddes med ett längre samtal relaterat till mitt uppdrag som valberedare i mp-Väst och gick sedan opp till partilokalen och ägnade några timmar åt att tillsammans med Eva och Bo-Lennart fixa utskick inför mp-Borås årsmöte. På vägen hem postade jag utskicken som numer är ganska många till antalet. Vi har trots allt över hundra medlemmar.

När jag sedan stigit in i trappuppgången och stod och väntade på hissen så slog ytterdörren igen ännu en gång. Och där stod Lise som kom på oväntat besök. Lise har jag inte träffat på riktigt på den här sidan nyåret så det blev ett långt samtal vid köksbordet om såväl politik som privatsaker, trevligt.

Fortsatte sedan kvällen med att förbereda mp-Sjuhärads årsmöte, debattera på vårt interna debattforum Gittan, skicka mail, prata ännu mer i telefon med fler miljöpartister och nu planerar jag tänkbara debattartiklar.

Och jag som egentligen skulle ha pluggat? =)

Veckan som kommer tycks dock vara en aning ovanlig - inga möten alls.

Inga kommentarer: