Om mig - Riksdagskandidat för Miljöpartiet de Gröna i Sjuhäradsbygden - Maila gärna.

tisdag, januari 09, 2007

Vostok Pinocchio

Pinocchiodebatten går vidare i Borås - nu hamnar frågar snart på kommunstyrelsens och kommunfullmäktiges bord. Kommunalrådet KG Drotz (kd) tycker att partipiskan och blockpolitiken ska läggas åt sidan och fullmäktigeledamöterna ska få rösta helt efter eget huvud. Det tycker jag är en alldeles utmärkt idé.

Pinocchios vara eller icke vara är ingen partipolitisk fråga - däremot en fråga mellan varje enskild fullmäktigeledamot och väljarna.

Tur man inte är ordinarie, ety jag vet icke hur jag skulle rösta.

1 kommentar:

Tony sa...

Hade jag suttit med i kf, hade jag inte heller vetat hur jag skulle röstat. Är rädd att grundfrågan för mig hade varit: -Kôster dä nôet?