Om mig - Riksdagskandidat för Miljöpartiet de Gröna i Sjuhäradsbygden - Maila gärna.

tisdag, januari 23, 2007

There's a killer on the road...

100-bussen jag åkte i förmiddags, med destination Göteborg och Gunnar Falkemarks utmärkta föreläsning i statsvetenskap, lämnade Borås nästan en kvart försent och med massa resenärer stående i gången - samtidigt som motorvägen badade i blötsnö. Ibland sover man inte alltid så tryggt långt bakom ratten.

Och på vägen mot Ulricehamn krockade en annan 100-buss.

Birgittas interpellation till Västtrafiks ordförande känns i högsta grad relevant en dag som denna.

5 kommentarer:

Gustaf sa...

Johan, hoppas det kändes givande på föreläsningen och att jag inte avskräckt dig för mycket tidigare. Lycka till med kursen

Heiti Ernits sa...

Jag var på en föreläsning om filosofen Bertrand Russel, av Falkemark; och killen är en retorisk och pedagogisk geni...måste säga att han är svåröverträffad...Lucky You =)

Johan sa...

gustaf. tack! det är än så länge skitkul med statsvetenskap. men jag hör av mej när jag svettas med hemtentorna :)

heiti. tag ut en ledig dag och häng på och lyssna på honom vettja. och sen avslutar vi med nåra öl på sjuans eller så.

Heiti Ernits sa...

Där sa du nått =)
Håller kursen på hela våren?

Johan sa...

jupp. fast gunnar har vi nog mest under första delkursen. som tar slut redan i mitten av februari.