Om mig - Riksdagskandidat för Miljöpartiet de Gröna i Sjuhäradsbygden - Maila gärna.

fredag, januari 12, 2007

Snön är röd på bergets topp

Jonas Morian (s), vars blogg nyligen korades till den bästa politikbloggen, tycker höger och vänster är "primitivt". Uppfriskande!

"Kommer socialdemokraterna att gira åt höger eller vänster efter kongressen i mars?

Svar: Varken eller; det där är ett ganska primitivt sätt att se på politiken tycker jag. Förhoppningsvis kommer man att fatta kloka beslut och resonera i en riktning som bär framåt - och som möjliggör en politik för valseger 2010."

2 kommentarer:

Anders Wallner sa...

Yey! Morian skulle för övrigt rösta grönt, i brist på sosserier.

Per sa...

Äh, när ska ni ge upp det här påståendet om att "höger och vänster" är förlegade begrepp. Det är ju ett alldeles utmärkt sätt att peka ut vilka partier som är för respektive mot marknadsekonomin. En mycket central fråga.

Vad beträffar Morian så är det bara hans sätt att inte få sin falang inom (s) utdömd som "högerfalangen".

Hmm, kanske blir en bloggpost i min blogg om varför jag inte är miljöpartist. Men i så fall ska jag ta mig tid att läsa ert partiprogram först. :-P