Om mig - Riksdagskandidat för Miljöpartiet de Gröna i Sjuhäradsbygden - Maila gärna.

fredag, januari 26, 2007

Ännu mera jag

I dagens lokalavis är jag dubbelt publicerad. Så kan det gå när man skickar in mycket.

Som vanligt har notan från studentkåren upprört mej. Dessutom frågar jag ifall det kanske inte var så dumt med en djurskyddsmyndighet ändå. Det är trots allt för djurens skull myndigheten kommit till.

Då har jag nog bara en opublicerad artikel inne just nu. Således dags att plocka fram gåspennan och gnugga åsiktsknölarna.

5 kommentarer:

Tony sa...

Du är fantastisk Johan, bara så du vet!

Hade resten av vår medlemskår haft samma energi som du - tja, då hade BT fått börja med insändarbilagor...

Anonym sa...

Om du la alla dina debattartiklar i insändarbanken så får du Wallners insändarpris på RÅM.

brother sa...

dagens insändare är matnyttigare och intressantare än den korta notis du gjorde i höstas, jag är ännu inte beredd att ge dig rätt dock.

Anonym sa...

Tror väldigt många hade struntat i kåravgiften om den inte varit obligatorisk. Hur många röstar i kårvalet liksom? Hos oss blev siffrorna ändå sämre efter att ett idiotiskt och ickedemokratiskt personvals-system infördes.

Jag tror en studentkår behövs, även om den kanske inte måste se ut som idag. Men den kanske behöver annan finansiering, vad vet jag. Skattemedel?
Finns säkert projekt kårerna inte bör syssla med, men gör idag.

Jag menar ju för övrigt att utbildning bör vara gratis, och då kan det inte vara rätt att ta ut ca 500kr per år i kåravgift.

MKt_trött

Johan sa...

tony. ett stort tack! verkligen.

joakim. det är förstås en idé.

brothaa. jag vet att frågan är känslig för kåraktiva, och det är lugnt ;) det finns svartfötter hos oss ändå in i riksdagsgruppen.

MK. nu ska man iofs inte jämföra kårval med kåravgift. jag menar, i de fall där studentkårerna funkar och en student upplever sej ha nytta av studentrabatter etc lär de inte strunta i det.