Om mig - Riksdagskandidat för Miljöpartiet de Gröna i Sjuhäradsbygden - Maila gärna.

lördag, januari 27, 2007

Happy Hour Viser


Ikväll spelar Stefan SundströmRockborgen. Jag och Linnea ska dit.

Sundström brukar vara mycket bra live. Om jag räknat rätt, och det har jag, blir kvällens spelning den åttonde jag ser med honom. Men nu var det nästan två år sedan sist, även då spelade han helt solo. Det var även några år sedan jag var på Rockborgen. Kvällen har alltså alla utsikter att bli riktigt trevlig.

I höstas släpptes nya skivan "Fabler från Bällingebro". Eftersom ekonomin som strulig student är lite halvdan har jag än så länge fått nöja mej med att ladda ner skivan och istället lägga pengarna på konserten. En prioritering jag känner mej nöjd med. I sinom tid kommer jag köpa skivan. Alla hans andra studioalbum står sedan länge i hyllan.

Favoriterna på nya skivan än är så länge "Vikmanshyttetrall" och "1900". Den sistnämnda är en 16 minuter lång exposé över vårt 1900-tal. Världskrigen, ryska revolutionen, Saltsjöbadsandan, 70-talet (som inte alls var så hippieaktigt), roffande direktörer och mycket mer. En modern klassiker redan nu.

Jag misstänker att det ikväll blir berättelser om Sabina, Marguerite och Jan Banan. Kanske gummistövlar och lite dataspel. Och "Näktergal" som ett av extranumren?

2 kommentarer:

Anonym sa...

Vad säger du nu i efterhand då?

Själv tyckte jag det var en schysst kväll. Humor, samhällskritik och kärleksvisor i en sabla röra.

Bortsett från Rock mot Rasism i höstas tror jag aldrig jag sett Rockborgen så fullpackad. Ska försöka skriva en recension på min blog under natten/morgondagen.

Johan sa...

jo, jag gillade det verkligen. sitter och försöker komma ihåg vilka låtar han spelade. antecknade du?

jag tror inte jag sett det så fullpackat sen förra gången sundström var här - våren 01 :)