Om mig - Riksdagskandidat för Miljöpartiet de Gröna i Sjuhäradsbygden - Maila gärna.

lördag, januari 06, 2007

Förebilden Agnes


Mp-Bollebygds Agnes Sandstedt fick ju en hel del uppmärksamhet när hon nyss fyllda 18 år valdes in på den enda gröna platsen i Bollebygds kommunstyrelse.

Nu finns Agnes med på tidningen Dagens lista över 100 förebilder av låta sej inspireras av!

"Var för ung för att rösta, men valde ändå att satsa på politiken: ”Jag vill förändra samhället. Jag var trött på miljöförstöringen och jag var trött på rasismen i samhället.” Nu är miljöpartisten Sveriges yngsta kommunpolitiker."

Bland de som kämpar för flyktingars rätt att få stanna, pastorer, livräddare (bokstavligt talat) och överlevande från koncentrationsläger finns alltså, som enda politiker, miljöpartisten från Bollebygd. Bara att gratulera Agnes till sällskapet och Dagen till omdömet.

Visserligen finns även kufar som Ulf Ekman, Carola Häggkvist och Paolo Roberto med på samma lista. Men listan går ju att läsa selektivt =)

1 kommentar:

Anonym sa...

ey, inga onda ord om Paolo Roberto. han höll ett bra föredrag om droger och utanförskap i samhället en gång. han kan också :)
Men Agnes är min idol :P