Om mig - Riksdagskandidat för Miljöpartiet de Gröna i Sjuhäradsbygden - Maila gärna.

måndag, januari 08, 2007

En helt ny karriär

Jag kommer snart väljas in som ersättare i hälso- och sjukvårdsnämnden för Sjuhäradsbygden. Regionpolitik hade jag länge varit lite främmande för, men jag stod trots allt på regionlistan och där fick jag sedan näst mest kryss trots min undanskymda plats. Och när ersättarplatsen visade sej vara svår att besätta tänkte jag att det kunde vara intressant. Så då kan man notera att av de tre externa uppdrag jag har är två regionpolitiska.

Regionpolitiken, här kommer jag.

1 kommentar:

Tony sa...

Välkommen till regionpolitiken, Johan.

Hälso- och sjukvårdsgruppen har sitt första sammanträde den 12/2.

M v h Tony, din egen politiska sekreterare i hälso- och sjukvårdsdjungeln