Om mig - Riksdagskandidat för Miljöpartiet de Gröna i Sjuhäradsbygden - Maila gärna.

onsdag, december 20, 2006

Ut ur mörkret (5/5)

Sverigedemokraterna har gjort två inlägg i talarstolen under debatten om socialnämnden. Dels vill de inte att kommunen ska ta emot flyktingar och dels tyckte de vänsterns förslag om mer pengar till kvinnojouren var bra. Så nu vet eventuella nyfikna läsare det.

Själv har jag varit betydligt mer aktiv tidigare under dagen. Nu hänfaller jag mest åt bloggande, småprat och vattendrickande. Fast eventuellt går jag snart in som beslutande - wohoo! :)

6 kommentarer:

Tony sa...

Ni har skött er jättefint, "alla hopa"!

Skönt att debatten är över, dock. T o m jag blev tung i huvudet mot slutet, och då har jag ändå haft förmånen att stänga av ljudet på radion av och till :-)

lennart a sa...

Ovanligt frisk budgetdebatt, nytt blod vitaliserar - även om det är grönt!

Linnea Haglund sa...
Den här kommentaren har tagits bort av bloggadministratören.
Anonym sa...

"Sverigedemokraterna har gjort två inlägg i talarstolen under debatten om socialnämnden. Dels vill de inte att kommunen ska ta emot flyktingar..."

Det ville ju inte M och Kd i Trollhättan heller. Har borgarna i Borås gått med på att teckna avtal med integrationsverket om att ta emot flyktingar?

Johan sa...

vi tar emot 150 flyktingar årligen i borås i, tidigare, bred politisk enighet. känns bra.

Anonym sa...

Det säjs från folk i Borås att man knappast vågar gå ut där på kvällarna längre!? Är det ett nytt och underbart mångkulturellt "Landskrona" vi ser i Borås?