Om mig - Riksdagskandidat för Miljöpartiet de Gröna i Sjuhäradsbygden - Maila gärna.

onsdag, december 13, 2006

Pre-budget

Snart stundar budgetfullmäktige. Vi i majoriteten hade vårt förmöte igår. Det blev en del diskussioner, men jag tror de flesta är rätt nöjda med resultatet. Jag och de andra miljöpartisterna är det i alla fall. Som vanligt är det ett givande och tagande. Och som vanligt har alltid oppositionen mer pengar än majoriteten. Sånt är livet. Dags att börja fila på mina anföranden, ses i talarstolen!

Sverigedemokraterna lämnar inte in något eget budgetförslag - och där kan jag faktiskt inte klandra dem. Två politiska nybörjare hinner knappast på två-tre månader knåpa ihop ett budgetförslag. Ska dock bli intressant att se ifall de lägger några egna yrkanden överhuvudtaget. Undrar ifall de kommer stödja s+v, som de gjorde på förra mötet eller välja och vraka bland förslag signerade majoritet respektive opposition. Och kanske vi får se en Sverigedemokrat i talarstolen?

Nästa vecka blir spännande.

Inga kommentarer: