Om mig - Riksdagskandidat för Miljöpartiet de Gröna i Sjuhäradsbygden - Maila gärna.

onsdag, november 08, 2006

Utställningsobjektet Johan

Var på stadsbiblioteket tidigare ikväll för att betala min tribut (är mycket dålig på att lämna tillbaks böckerna i tid). Passade på att kika på den fotoutställning som finns vid ingången. Det var något projekt som var igång under sensommaren, där en massa boråsare fotade utifrån olika teman. Ett av dessa teman var valfläsk. Så bland rättshaverister, nyfikna väljare, politiska motståndare och A-lagare vid valstugorna på Stora Torget fanns oxå entusiastiska hobbyfotografer.

Det var kul att kika på fotona under temat valfläsk. Bilder på Thomas Bodström från hans korta besök i stan, olika valaffischer och för den delen en hel del partiknappar liggandes i köttdisken. Mern där fanns även en porträttbild på moi! Jag var inte särskilt fläskig (inte mer än vanligt iaf), utan poserade iförd en "Vi lovar inte guld men gröna skogar"-tshirt framför valstugan. Kul. Jag är utställd. Måste vara första gången =)

3 kommentarer:

Anders Wallner sa...

Finns bilden att beställa nånstans? Ebay? :)

Anna Röd sa...

Ha! Jag har varit utställd. På bildtreornas utställning på Bohusläns museum 2003. I hår som färgats lila med photoshop.

Tony sa...

Du måste vara linslus (läs fotogenique), för i tidningar och på utställningar förekommer ditt porträtt oftare än Göran Larssons nuna.

Se till att undvika att bli fotad i kväll, dock. För när du skall tala i kväll, lär fotograferna komma från rasistiska organisationer...