Om mig - Riksdagskandidat för Miljöpartiet de Gröna i Sjuhäradsbygden - Maila gärna.

torsdag, november 16, 2006

Så går ännu en dag till historien

Första "riktiga" fullmäktigemötet avklarat. Jag satt tyst hela tiden, fanns väl ett par ärenden jag kunde ha pratat i - men kände samtidigt att jag inte var tillräckligt insatt. Dessutom är det så att jag gärna vill "sitta in" en församling innan jag pratar i den. På mitt första mp-möte var jag ganska tyst och på min första kongress var jag ingen frekvent gäst i talarstolen etc. Men allt det där blev det ändring på sedan. Så gäller även fullmäktige. Och nästa gång är det ju som sagt budgetdebatt.

Annars kan man konstatera att Tomas var rolig de gånger han äntrade talarstolen, att Anders Österberg (s) är en utmärkt talare och att sverigedemokraten röstade med sossarna och vänstern i alla tre voteringarna.

Inga kommentarer: