Om mig - Riksdagskandidat för Miljöpartiet de Gröna i Sjuhäradsbygden - Maila gärna.

fredag, november 10, 2006

November

Med anledning av kristallnatten arrangerade Grön Ungdom, Ung Vänster och SSU ett fackeltåg mot rasism. Även KDU deltog på ett hörn. Häromkvällen mejlade Sofia mej och påpekade att det från grön sida saknades talare och undrade ifall jag kunde ta det. Och visst, det kunde jag väl. Manifestationen samlade ganska mycket folk och var helt okej. Lite väl mkt hata- och krossa-slagord för att verkligen vara i min smak kanske. Och sen smög det visst in lite AFA-töntar i demon. Trist.

Men i övrigt ett skitbra initiativ av Mikael, Stefan, Sofia och dom andra!

Och så då mitt tal. Gick väl sådär. Men jag har i alla fall delat scen med Solveig Kjörnsberg och Ella Bohlin =) Och för den delen den alltid lika trevlige Stefan Lindborg. Eftersom jag inte tycker om att öva så var det här precis som första skoldebatten och första skolpressen lite av övning och debut på en och samma gång. Passar mej bra - men måhända var det lite synd om åhörarna. De andra talarna var betydligt bättre. Kul oxå när Ella talade sej varm för Israel och Solveig för Palestina. Go Solveig!

1 kommentar:

Johanna Falk sa...

Menar du att Ella Bohlin var i Borås och talade??

Jösses, tänk va man missar!