Om mig - Riksdagskandidat för Miljöpartiet de Gröna i Sjuhäradsbygden - Maila gärna.

onsdag, november 29, 2006

Med spåkulan framför datorn

Henrik Brors spekulerar kring ifall folkpartiet borde byta partiledare inom de närmsta åren.

Jag kan inte tänka mej annat än att så kommer bli fallet. Och oavsett hur valet hade gått för folkpartiet tror jag partiledarbyte hade kommit. När Göran Persson avgår nästa år blir Lars Leijonborg den partiledare som suttit längst, han firar då tio år på den folkpartiska tronen.

Tio år som partiledare är väldigt mycket i tvåtusentalets Sverige. Det skulle inte förvåna mej ifall nästa fp-ledare heter Cecilia Malmström. Med henne vid rodret tror jag partiet har alla chanser att öka i nästa val. Och Leijonborg? Honom hittar vi nog i EU-parlamentet vid det laget. Kom ihåg var ni läste det först.

3 kommentarer:

Anders Wallner sa...

Jag läste det först här. Men jag hörde det först på Bishop´s inn.

Johan sa...

bra att du oxå kommer ihåg vart du hörde det först då =)

kändes ganska gott att vakna vid tio idag förresten.

Emma sa...

Jag satsar på Birgitta Ohlsson - i alla fall om den socialliberala falangen inom Fp vill göra sig hörd.