Om mig - Riksdagskandidat för Miljöpartiet de Gröna i Sjuhäradsbygden - Maila gärna.

lördag, november 11, 2006

Ibland så

Ibland blir man rörd. Jag var ju på en montessoriskola här i stan för några veckor sedan och pratade politik. Alla partier var inbjudna i två omgångar (och alla utom sossarna kom). Eleverna fick efteråt välja en politiker att skriva brev till. Så igår fick jag ett tiotal, mestadels handskrivna, brev från åttondeklassare. De delade min oro för klimatförändringarna och en skrev "nu känner jag mig som miljöpartist". Jag blir rörd!

3 kommentarer:

Andreas Abrahamsson sa...

Goddagens gamle vän...för det var jävligt längesen man träffa dig. Förutom utanför vallokalen då förstås.
Hoppas allt är väl och att du trivs bland politiken!
/Andy

sjolyckanstaxi@telia.com

Tony sa...

Vad kul att få sådan respons på ett skolbesök!

Linnea H sa...

eftersom inte Tony sa: "Vad gulligt!" så får väl jag säga det ;)