Om mig - Riksdagskandidat för Miljöpartiet de Gröna i Sjuhäradsbygden - Maila gärna.

onsdag, november 15, 2006

En ny stjärna på den borgerliga himmelen

Mattias Thorsson föreslås som ny MUF-ordförande. Om jag inte minns helt fel debatterade jag mot Mattias när Tranemo Gymnasieskola arrangerade politikerdag i början av september. Man kan notera att MUF håller på traditionen att föreslå sjuttitalister som ungdomsförbundsordföringar.

När jag en gång i valrörelsen liftade med några trevliga MUF:are framkastade jag teorin om att den höga åldern i deras förbundsstyrelse berodde på att förbundsstyrelsen ville kunna gå ut på ett och samma ställe efter mötena. De verkade inte helt främmande för teorin men mumlade även något om "konkurrens" och "kompetens".

3 kommentarer:

Tony sa...

Ligger en del i det du skriver...
När jag började i GU var Reinfeldt ordförande i MUF.

På den tiden, när 70- talisterna härjade i GU, utsåg MUF bara 60- talister som förbundsordföranden. Och nu när 80- talisterna är GU- basen, utser MUF 70- talister. Ständigt tio år efter, liksom...

Kristin sa...

hjälp vilken läskig förbundsstyrelse! Inte nog med att de flesta passerat bäst-före-ålder för att sitta i ungdomsförbundets styrelse (visst, 1 eller 2 runt 25 kanske kan vara okej, men alla utom 1 som 25+are är ju katastrof), det är också en sjuk överrepresentation av ekonomer och män. Även en av mina läskigaste debattmotståndare finns med på listan. Det visste jag inte. "Tillväxt, kapitalism och frihet är det bästa jag vet!" *ryser*

Meymo sa...

Verkar vara han, ja