Om mig - Riksdagskandidat för Miljöpartiet de Gröna i Sjuhäradsbygden - Maila gärna.

måndag, oktober 16, 2006

Musik, musik

Precis innan jag tillfälligt drabbades av bloggdöden utmanade Anna Röd mej. Tackar för utmaningen och levererar härmed svar. Är dessutom fräck nog att kasta in en helt ny fråga.

Var hittade du denna utmaning?
Som sagt, hos Anna.

Vad lyssnar du på för sorts musik?
Bra musik. Vill man definiera det ytterligare funkar etiketterna Gubbar Med Efternamn och punk ganska bra. Fast fortfarande återstår massor. Lägger ständigt nya akter och stilar till min favoritskara. Bara det svänger eller funkar bra att deppa till.

Vad heter favoritartisten/artisterna?
Kvantitativt mätt är Björn Afzelius, Charta 77, Bob Dylan, Ulf Lundell och Imperiet stora favoriter. Minst 15-20 skivor var i samlingen.

Låt som gör dig glad:
Bob Marley - Pass the Dutchie

Bästa låten:
Kom igen nu! Skärpning.

Sämsta låten:
Det här med sämsta låt är ju alltid lite dubbelt. Å ena sidan finns hur mycket kass musik som helst. Bara att slå på närmaste radiostation så hör man det. Men jag antar att frågan avser dålig låt med bra grupp eller artist som egentligen är bra? Då måste jag dissa några av Winnerbäcks värsta sömnpiller, till exempel Brustna hjärtans höst och Dom sista drömmarna. Men är de låtarna de sämsta jag kan tänka mej? Nej, knappast.

Bästa partyhiten:
Precis som Anna menar jag att Håkan Hellström har en del höjdare, såsom Ramlar. Fast Hultsfredsblandbandsdubbeln Pizza pete med Stoned och The beginning med Final Exit går inte av för hackor. Liksom Ebba Gröns 1978-1982-samling och gamla klassiker med De Lyckliga Kompisarna. För att inte tala om eurodisco från 1993.

I min mp3:
POST, The (International) Noice Conspiracy, Björn Olsson, Ulf Lundell, Vrävarna, Stefan Sundström, Mikael Wiehe, North Mississippi Allstars, Marit Bergman, Kent, Neil Young, Charles Hårfager, Eldkvarn, Tomas Andersson Wij, Coca Carola, Iggy Pop... för att bara nämna några.

Senaste konserten:
Dia Psalma på Chalmers igår.

Jag utmanar:
Michael, Max och Helene. Och alla andra som känner sej manade.

3 kommentarer:

Anonym sa...

Är du intresserad av Ulf Lundells konstnärsskap så rekomenerades sidan www.pafrifot.net.

Johan sa...

har faktiskt ett medlemskap på på fri fot sen några år sedan :) men det var ett tag sedan jag var inne. kanske är dags igen?

Helene sa...

Ok, antaget!