Om mig - Riksdagskandidat för Miljöpartiet de Gröna i Sjuhäradsbygden - Maila gärna.

torsdag, oktober 05, 2006

Istället för Nobelfesten

Snart kan jag lägga Stadshushallen i Borås till listan på platser där jag ätit middag. Folk med anknytning till fullmäktige, som exempelvis jag själv, är bjudna dit på middag efter första fullmäktigemötet. Trevligt.

"I samband med nyvalda fullmäktiges middag överlämnas gratifikation till förtroendevalda med 25 års uppdragstid"

Jag har levt i 25 år och tre månader. Vad är en gratifikation förresten?

2 kommentarer:

Henrik sa...

Gratifikation är en gåva utöver ordinarie lön samt ersättning... Självklart ska alla som har suttit på tok för länge på sina stolar belönas med en sådan! Inte sällan rör sig gratifikationer om pengar, men i det här fallet rör det sig nog om typ guldklocka eller något...

Anna Röd sa...

Utmanad!