Om mig - Riksdagskandidat för Miljöpartiet de Gröna i Sjuhäradsbygden - Maila gärna.

tisdag, september 26, 2006

Vår gröna förstafemma.

Hög tid för en presentation av den nyvalda fullmäktigegruppen här i Borås. En grupp jag tror kommer arbeta mycket bra ihop och jag ser fram emot att vara en del av den.

Först ut är Staffan Falk. Fyrabarnsfar med ett starkt socialt patos. Har fått skäll av en lokal höjdare för att han oftast bär trekvartsbyxor istället för långbyxor. Under studietiden var han en gång på samma middag som Laszlo Gönczi - på den här tiden var ingen av dem miljöpartist. Tycks ha haft hälften av alla boråsare som skolelever.

Förhoppningsvis får vi behålla Eva Théen-Johansson som vår gruppledare även den kommande mandatperioden. I fullmäktige sitter hon i alla fall kvar, och det känns mycket bra. Eva har koll på det mesta som hänt eller händer i den kommunala politiken. För snart tjugufem år sedan var hon med och startade miljöpartiet i Borås. Social som få. Älskar verkligen sin stad, en bra egenskap hos en lokalpolitiker.

Sist ut bland de ordinarie i fullmäktigegruppen är nykomlingen Tomas Eriksson. Han kommer från Småland men har fortfarande inte gått SFI, kan trots det oftast göra sej förstådd. Emellertid går hans humor inte alltid fram, vilket dock inte gör den sämre på något vis. Tomas kommer definitivt liva upp fullmäktiges talarstol. Kallar sej vänsterliberal men jag tycker snarare han är smygsosse. Kan citera Just D-texter likt ett rinnande vatten och bjuder alltid på en öl eller två.

Sen har vi då fullmäktiges bägge ersättare.

Hanna Werner är en annan nykomling i fullmäktige. Hon har erfarenhet från regionpolitiken och sin kommundelsnämnd. En kvinna med starka åsikter som vet vad hon tycker. Beteendevetare som alltid har ett vänligt eller uppmuntrande ord till övers. Har suttit i partistyrelsen.

Och slutligen undertecknad. Men jag är tillräckligt presenterad på bloggen redan.

1 kommentar:

lennart andreasson sa...

Ingen dålig laguppställning! Ska bli kul att ha med er i debatterna i framtiden.

Min farfar invandrade från Toarp, det ligger år smålandshållet så jag har inga problem med Tomas rotvälska. jag kan tolka vid behov.