Om mig - Riksdagskandidat för Miljöpartiet de Gröna i Sjuhäradsbygden - Maila gärna.

måndag, september 25, 2006

Skarpt

En av de som betytt mest för mitt engagemang i miljöpartiet de två senaste åren är nog Tony Johansson. En klok, erfaren och förbaskat trevlig kille. Efter mitt första partimöte överröste jag honom med mailfrågor som han tålmodigt besvarade. Dessutom har Tony alltid utgjort ett stort stöd när man funderat över sitt partiengagemang.

Idag har Tony släppt ifrån sej två mycket bra blogginlägg jag verkligen vill rekommendera. Dels ett man kan kalla en elegi över sexpartikoalitionen och dels ett om det vanskliga i att jaga iofs riktigt obehagliga typer för deras åsikter.

Skarpt, kan man kalla det.

3 kommentarer:

Tony sa...

Tack för de fina orden Johan!

När allt såg som mörkast ut i Borås, när mp Borås aktiva del bestod av färre människor än man kan räkna på ena nävens fingrar - då kom två ljusstrålar in i vår lokalavdelning. En av dem var du, Johan.

Med ditt och Tomas engagemang och arbete skapades framtidstro, och vi kunde lägga en grund för en nystart. Ditt engagemang var en förutsättning för den positivism som gjort mp Borås till en av (mp):s mest framgångsrika avdelningar!

Johanna Falk sa...

Vilken mass trevligt pepp ni skriver till varandra! Härligt! :) Vi är bra på det i sossarna också, men vi brukar inte blogga så mycket om det!

Johan sa...

miljöpartister är helt enkelt lite snällare, mesigare och velouraktiga ;)