Om mig - Riksdagskandidat för Miljöpartiet de Gröna i Sjuhäradsbygden - Maila gärna.

torsdag, september 07, 2006

Mitt oppi'et

Senaste veckan har varit händelserik. Har besökt gymnasieskolor i Tidaholm, Tranemo, Tanum, Strömstad och för den delen Borås. Tanum får nog gå till historien som valrörelsens kortaste besök. Miss i kommuniktionen mellan elever, lärare och ungdomsförbund. Debatten var först nästa vecka, men det hade inte gått fram till oss och MUF. Så jag teamade ihop med MUFarna och vi for till Strömstad istället. Nu har jag både åkt bil med MUFare och KDUare den här veckan. Vad kommer härnäst?

Har även varit på Tjörn och tillsammans med de gröna ungdomarna där delat ut rabattkuponger på ekologisk mjölk, samtidigt som Tjörns fp-avdelning stod och delade ut den tidning som någon dag senare drogs in. Stackars Tjörnbor. Nu lär de väl bli förvirrade. Och resorna i Bohuslän har verkligen visat skönheten i det vackra kustlandskapet för en inlandsbo som mej.

I ett par debatter har jag försökt lyfta flyktingfrågan och då kan man notera hur de andra partierna plötsligt är ovilliga att prata. Inom borgarblocket råder borgfred och moderaternas svek i flyktingfrågan förra året talar man ogärna om. Och sossarna gillar såklart inte att associeras med moderaterna. Det är ju valrörelse.

Börjar känna av tröttheten och ibland önskar jag att valet var över i morgon dag. Samtidigt har jag fruktansvärt kul. Jag gillar politik och jag gillar att träffa folk. Nu har jag dock snott åt mej några timmar hemma för att diska och tvätta kläder. Snart väntar valrörelsen igen!

Har en del att göra på kansliet, valstugan kanske behöver folk och ikväll har vi möte med den lokala förhandlingsgruppen. Kvällen lär bli sen.

Inga kommentarer: