Om mig - Riksdagskandidat för Miljöpartiet de Gröna i Sjuhäradsbygden - Maila gärna.

torsdag, september 14, 2006

Mannen utan röst

Gjorde valrörelsens sista skolbesök idag, på Portalen här i Borås. Vadden i huvudet hade skingrats något och näsan rann inte så farligt längre, däremot hade rösten helt försvunnit. På något vis lyckades jag ändå genomföra fyra klasspresentationer och värva en medlem. Men sedan dess har det inte blivit sagt många ord.

När vi hade möte med förhandlingsgruppen på kvällen kommunicerade jag med de andra genom lappar. Stackars Tony hade det inte lätt när han skulle uttyda min handstil och delge de andra vad den normalt så talföre Johan ville.

Hoppas rösten återkommer i morgon så jag kan kampanja de sista dagarna oxå.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Den gode Frans G Bengtsson rekommenderade att man gurglade halsen med fotogen; det tog visserligen nästan livet av honom, men å andra sidan var hans hals som ny sen.

Annars är det bara vila som gäller, jag tycker faktiskt du gjort dig förtjänt av både vila och att få vara tyst :) Även om det såklart såhär i slutspurten känns trist.

Huu, jag bävar inför söndagen...men inget ont som inte har nåt gott med sig kanske. Tänker på att om borgarna får regeringsmakten så kommer det att finnas outsinliga källor till missnöje att gotta sig åt.

/MKt_anonume

Johan sa...

törs nog inte göra halsbrytande övningar i stil med frans g bengtssons haha. låter dock aningen lockande :)

man tackar för de vänliga orden.

vi borde förresten ses över ett par öl på sjuans så fort som möjligt efter valet. finns nog ett och annat att prata om. och visst, blir det borgerlig valseger väntar stenhård oppositionspolitik.

team surgubbar lär bli starkare än nånsin :)

vilket påminner mej om att jag saknar #prisoner...