Om mig - Riksdagskandidat för Miljöpartiet de Gröna i Sjuhäradsbygden - Maila gärna.

söndag, september 10, 2006

Den långa färden

Om en vecka sitter vi där och har förhoppningsvis rätt bra koll på hur valet gått. En lång resa är över.

När jag startade bloggen var det på dagen ett halvår före valet. Dagsmejan hade kommit och vi gick alla och väntade på våren. Nu är det bara en vecka kvar till valdagen. För nästan ett år sedan utsågs jag och Lise till riksdagskandidater. Långt före det började valplaneringen. Har levt med valet så länge nu, och snart är det över. Känns overkligt. Kan knappt förstå det.

2 september 2004 gick jag på mitt första miljöpartimöte. Var rejält nervös och dessutom lite försenad. Sprang till partilokalen i tron att man passade tider i miljöpartiet. Blev kvar i den där partilokalen. Någon gång i början av nittitalet ville jag starta ett djur- och naturparti. Tio år senare insåg jag att det partiet redan fanns.

I dagens lokaltidning dissar vi folkpartiets skolpolitik och jag prisar miljöbilar. Undrar hur många debattartiklar och insändare det blivit under året? Min morfar vet. Han klipper nämligen ur alla. Ska fråga någon gång hur många det är. Trodde ett tag man behövde välja mellan det skrivna ordet och politiken. Vilket ju inte alls stämmer. Det skrivna ordet och politiken lever i symbios.

Nu går jag ut för att valkampanja en sista vecka, för den här gången (det lär bli fler valkampanjer). Tänker ge järnet - valet kan gå hur bra som helst.

5 kommentarer:

Tony sa...

Jadu, tänk att det bara är en vecka kvar av 2006 års valrörelse. Vad ska man hitta på därefter?

Börja spekulera kring EP- valet -09, eller?

Johan sa...

fast det har vi väl redan börjat spekulera kring? :)

kolla din mejl förresten.

Anonym sa...

det stavas inte gärnet utan järnet

Johan sa...

doh!

Johan sa...

nåväl, nu är det fixat iaf.