Om mig - Riksdagskandidat för Miljöpartiet de Gröna i Sjuhäradsbygden - Maila gärna.

tisdag, augusti 22, 2006

Tvåpartisystem nästa?

Till en debatt på högskolan här i stan är bara partierna med kommunalråd inbjudna och när Viskastrandsgymnasiet har valtema i dagarna två är bara S&M inbjudna bägge dagarna.

Vad ska man med flera olika partier till? Kanske det är lika bra vi har tvåpartisystem här i landet (eller åtminstone stan). Själv tror jag väljarna är tillräckligt intelligenta för att kunna ta ställning mellan rätt så många olika partier. Jag tror en mångfald av partier är bra för demokratin.

Men kanske är jag naiv?

8 kommentarer:

Siram sa...

Vet du Johan, jag funderar på två saker. När kommer du till våran stad och när är valet egentligen?

Johan sa...

Vilken stad är det? Veckans schema ser ut som följer

ons - Lerum
tor - Töreboda
fre - Tibro
lör - Svenljunga
sön - Rångedala

Valet sägs vara 17 september. Ibland tröstar sej uttröttade kampanjare med att det blir val oavsett vad vi gör.

Gustaf sa...

Klart mp (och alla andra partier) ska vara med på skolan! Go get them, Johan!

Siram sa...

Min stad är Eskilstuna. :)

Johan sa...

tyvärr, eskilstuna ligger way utanför västra götaland, och därmed utanför mitt kampanjområde :)

du får titta på mange j istället.

Siram sa...

Men hörru, då får du väl ta och åka hit ändå, umgås med lite gamla vänner och sånt där. Kanske äta vegetariska biffar och sånt?

Johan sa...

maris, jag är ju helt dum i huvudet ibland :)

etuna i höst efter valet? funkar?

Siram sa...

Haha! Ja, i höst efter valet borde funka! :)