Om mig - Riksdagskandidat för Miljöpartiet de Gröna i Sjuhäradsbygden - Maila gärna.

tisdag, augusti 15, 2006

Sprit, knark och häcklöpning

I kölvattnet av EM-festens så kallade knarkskandaler har jag funderat lite.

Jag tycker illa om sport och idrott, framförallt professionell sådan, men det hör egentligen inte hit. Media och allmänhet gör ett misstag tror jag, när de ser proffessionella idrottare som bättre och duktigare än folk i allmänhet. Jag tror i själva verket de är som folk är mest. Och det innebär att en del knarkar. En del super till det när de är besvikna efter en förlust. Men de allra, allra flesta sköter sej.

Vem är förövrigt förvånad över att en höginkomsttagare som lever ett hektiskt liv snortar lite kokain ibland? Jämför med musiker exempelvis.

Men som sagt, de flesta idrottare är som folk är mest och alltså inga helgon - men ändå rätt schyssta. Dessutom hör idrott och sprit ihop, kolla i vilken idrottsklubb som helst på landsbygden.

2 kommentarer:

Johan sa...

Hittade nu en krönika med liknande budskap i expressen signerad erik hörstadius. suck. jag skäms. mina åsikter och insikter dras i smutsen.

Rasmus Ling sa...

Landsbygden? Nejnej, det är i städerna det sups mest. Idrotten är inget undantag. Idrottskillar i 18-20-årsåldern i Stockholm, där har du de som super mest i landet i genomsnitt.