Om mig - Riksdagskandidat för Miljöpartiet de Gröna i Sjuhäradsbygden - Maila gärna.

onsdag, augusti 09, 2006

Är du typisk, lille vän?

SVT beskriver den typiske miljöpartisten.

"Bland riksdagspartierna är det vanligast att man i miljöpartiet gillar litteratur och att läsa böcker, dessutom är man mycket mer intresserad av att gå på kvällskurser och på teater."

Litteratur och läsa böcker är något jag gillar starkt. Att jag inte går på teater är ett ständigt dåligt samvete och till hösten ska jag faktiskt läsa en kvällskurs. Dessutom är miljöpartister bara genuint ointressrade av golf! Absolut, skriver under direkt.

Okej, då var man väl en typisk miljöpartist då. Känns som jag kan leva med det.

1 kommentar:

Anonym sa...

Inte visste jag att vi(miljöpartister) tillhörde kultureliten. Men för att förstå helheten bl a för miljön och relationerna så gäller det ju att ta emot information från andra samt ha empati och vilja att lära.

Teatern i Borås är väldigt aktiva och har roliga föreställningar. Teaterombuden lockar även in oss lantisar till stan.

Hur hittar du allt Johan?
Sover du aldrig?

Marianne