Om mig - Riksdagskandidat för Miljöpartiet de Gröna i Sjuhäradsbygden - Maila gärna.

lördag, augusti 05, 2006

Peters sommartal (behind the scenes)

Peter Eriksson sommartalade idag i Alingsås.

Tevebilderna därifrån visade ett soligt Alingsås, men om så inte varit fallet hade de gröna ett partytält redo. Igår eftermiddag ringer nämligen telefonen hos undertecknad och en av arrangörerna bakom sommartalet frågar ifall jag kan släppa in henne i mp-Borås lokal så de får låna mp-Göteborgs partytält som förtillfället står hos oss. Det hade jag väl kunnat göra utan problem, men jag skulle åka från stan innan hon kom hit. Allt ordnade sej genom att en annan boråsare ställde opp, tack Rune! Du räddade både förberedelserna inför Peters tal samt starten på min utekväll. I ett litet parti hjälps man åt.

Inga kommentarer: